esmeeinazie.reismee.nl

Say yes to new adventures

Sinds mijn buitenlandstage in Zuid –Afrika droom ik er van om met de backpack de wereld te gaan verkennen. En nu.. nu is het eindelijk zo ver; mijn droom wordt werkelijkheid!
Nog 8 maanden… nog 5 maanden… nog 10 weken.. nog 6 dagen.. deze gedachtes hebben vaak in mijn hoofd rond gedwaald, maar nu kan ik dan eindelijk zeggen dat ik morgen ga vertrekken naar Zuid -Oost Azië om vier maanden als een hipster te gaan leven.

De afgelopen weken waren vooral erg druk, waardoor ik weinig met mijn vertrek bezig was. Twee weken geleden heb ik mijn werk afgesloten, waardoor ik afgelopen week vrij had en de tijd heb gehad om de laatste dingen te regelen. Afgelopen weekend stond in het teken van afscheidsdinertjes, feestjes en voor voorlopig mijn laatste volleybalwedstrijd.
Ik ben vooral erg enthousiast en nieuwsgierig welke nieuwe avonturen op me te wachten staan. Ik kijk er naar uit om nieuwe mensen te ontmoeten, kennis te maken met de verschillende culturen en (het pure) Azië te ontdekken. Ondanks dat vele het niet van mij hadden verwacht (“die Esmee doet dat wel even”), vind ik het toch echt enorm eng om alleen richting Zuid –Oost Azië te gaan. De afgelopen twee weken gierde de zenuwen door mijn lijf, maar sinds een paar dagen ben ik redelijk relax eronder. Laat het avontuur maar beginnen!!

Ieeehh.. ik ga echt in mijn uppie naar Zuid –Oost Azië toe!!

Morgen vlieg ik eerst naar Jakarta, om vervolgens met een budget-airline door te vliegen naar het eiland Lombok. Na een reis van zo’n 25 uur verwacht ik op woensdag 07 oktober om 23.00 uur lokale tijd (17.00 uur Nederlandse tijd) aan te komen in Lombok. Op Lombok verblijf ik voor ongeveer 5 weken in ‘Meninting’, dit is een plaatsje op West-Lombok, tussen ‘Mataram’ en ‘Senggigi’ in. Deze 5 weken ga ik mij als fysiotherapeut in zetten voor de stichting ‘Lombokcare’. De stichting heeft ten doel het bieden van hulp en zorg aan hulpbehoevenden die in de maatschappij op het eiland Lombok een slechte kans hebben. Door kinderen met een lichamelijke beperking de mogelijkheid te bieden om aan hun fysieke ontwikkeling en hun leerproces te kunnen werken, wordt er voor deze kinderen een grotere kans gecreëerd om klaar te zijn/worden om actief te participeren in de samenleving (
www.lombokcare.com).

Na deze 5 weken zal ik mijn reis verder voortzetten en vlieg ik vanuit Jakarta naar Hanoi, Vietnam. Onderweg zal ik Ellen tegen komen en zullen we samen de reis verder voort gaan zetten in Vietnam. Vanuit Noord –Vietnam reizen we naar het zuiden om zo Cambodja binnen te gaan.
Vanuit Cambodja reizen we naar Bangkok om Josien op te halen en door te vliegen naar Myanmar. Van 21 dec – 31 dec gaan we met zijn drieën Myanmar ontdekken en zullen we onze gezamenlijke trip afsluiten en het nieuwe jaar in knallen in Bangkok. Na nieuwjaar vertrekt Ellen weer naar Nederland en gaan Josien en ik samen verder reizen door Thailand en Laos om vervolgens 28 januari weer richting huiswaarts te gaan.

Via dit blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn avonturen. Uit eigen ervaring weet ik dat het soms erg lastig is om hier tijd voor vrij te maken, maarrrrr… ik ga mijn stinkende best doen om jullie op de hoogte te houden. In ruil daarvoor verwacht ik natuurlijk ook af en toe op de hoogte te blijven van alle ins en outs van Roermond, Nijmegen, Utrecht, Delft, Leiden, Maastricht en omstreken.
Wil je graag op de hoogte blijven, vul dan aan de rechterkant je e-mailadres in. Dan krijg je een berichtje wanneer ik een nieuwe blog post.

“Dont let your dreams be dreams”

Lieve allemaal, tot over 4 maanden!!

Liefs, Esmee


Reacties

Reacties

Ria snellenberg

Ha nel ich wil auch weten wo ze mit bezig bus en wo se bus, och kiek oet nao dien reisverhaole ????????

Anja Weck

een hele mooie reis gewenst, geniet ervan!!!!

Andrea Kroll

Lieve Esmee,

Heel veel succes en vooral veel plezier met jouw avonturen in Azië. Hartelijke groeten uit Zaltbommel

Colette van Aalst

Ha meid!
Maak d'r ein geweldige ervaring van diese veur de res van dien leave in diene backpack mitdreugs :)!
Have fun! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!